تبدیل مکالمات تلفن شهروندان بعنوان زمان طلایی افزایش آگاهی

731//00 1400/02/04 پیشنهاد 60 امتیاز کار گروه

میانگین امتیاز کاربران 0

افزودن به علاقه مندی 0

بازدیدکنندگان 6

دیدگاه ها 0

همرسانی 0

جزییات پیشنهاد

درخت دانش :

شرح وضعیّـت و مشکـــل فعلــــی :

امروزه یکی از مسائل مهم شهر و مدیران شهری، عدم آگاهی شهروندان از حقوق شهروندی، قوانین و مقررات شهرداری و... می­باشد. از دلایلی آن میتوان به حجم بالای مطالب و قوانین، نگارش با زبان سطح بالای آنها، پایین بودن سرانه مطالعه شهروندان و ... نام برد. لذا عدم اگاهی مردم از قوانین باعث ایجاد مشکلات و افزایش حجم کار و سرازیر شدن مسائل و مشکلات به سمت شهرداری میشوند. از طرفی هر روز شهروندان زیادی جهت پیگیری و انجام امورات خود، تماسهای تلفنی متعددی با شهرداری میگیرند که موارد متعددی از آنها باتوجه به عدم حضور پرسنل پشت میز، اشغال بودن خط، انتقال تماس اپراتور به کارشناس مربوطه و... زمان زیادی را در حالت انتظار به سر می­برند و در این مدت صرفأ صدای بوق و یا اهنگ ساده پخش می­گردد درحالی که میتوان از این زمانهای انتظار مکالمه بعنوان زمانهای طلایی استفاده کرد.

وضعیت پیشنهادی :

در حال حاضر بسیاری از شرکتها و سازمانهای موفق و پیشتاز نسبت به استفاده حداکثری از زمانهای طلایی در راستای انجام وظایف و پیشبرد اهداف سازمانی خود اقدام میکنند. یکی از این موارد، زمان صف انتظار مکالمه تلفن مشتریان با سازمان می باشد که بنا به دلایلی مدت زمانی را پشت خط تلفن در حال انتظار می باشند و سازمانها بجای پخش اهنگ ساده یا زنگ، نسبت به جایگزینی مطالب صوتی مرتبط با سازمان خود اقدام میکنند. لذا پیشنهاد میشود باتوجه به تماسهای تلفنی زیاد شهروندان و ارباب رجوع با شهرداری و زمانهای انتظار جهت ارتباط به کارشناس مربوطه، شهرداری میتواند براساس اولویت و اهمیت موضوع جهت افزایش آگاهی شهروندان، نسبت به تهیه فایل های صوتی مرتبط با آنها اقدام کرده و زمانی که شهروندی با شهرداری تماس میگیرد و منتظر ارتباط اپراتور با کارشناس مربوطه هست و یا خط داخلی مشغول بوده و یا درحال اتصال جهت ارتباط هستند بجای صدای بوق یا آهنگ ساده، فایل صوتی که میتواند قوانین شهرداری، شرح وظایف شهرداری، حقوق شهروندی و ... باشد را پخش نماید. البته لازم است فایل صوتی بصورت دلنشین و زیبا با متون عالی باشد تا مخاطبین ضمن لذت بردن، سعی در حفظ و گوش سپردن به مطالب نمایند. باتوجه به اینکه قوانین و مقررات شهرداری و حقوق شهروندی بدلیل حجم بالای مطالب، برای اکثر مردم عامه شهر، کسل کننده و یا غیر قابل فهم می باشد. لذا شهرداری میتواند از این فرصت در جهت افزایش آگاهی و دانش شهروندان استفاده نماید. ضمن آنکه از خستگی و سررفتن حوصله شهروندان در زمان انتظار جلوگیری مینماید.

معایب وضعیت پیشنهادی :

همرسانی

دیدگاه ها